21 czerwca 2022

W dniach 30. 05 – 3.06 br. uczennice i uczniowie naszej szkoły z klas III – VIII uczestniczyli w wycieczce krajoznawczo-turystycznej na Pomorzu Zachodnim. Stałym miejscem naszego pobytu był ośrodek wakacyjno-kolonijny „Bazylak” w uroczej, nadmorskiej miejscowości -Rewal. To stąd odbywały się nasze długie, codzienne spacery na plażę i na taras widokowy, by podziwiać polski Bałtyk. Również stąd wyjeżdżaliśmy na kilkugodzinne wycieczki do pobliskich, słynnych, nadbałtyckich kurortów – Kołobrzegu, Świnoujścia i Międzyzdrojów.

W Kołobrzegu zwiedziliśmy zabytkową część miasta, podziwialiśmy Morze Bałtyckie z miejscowego molo i nadmorskiej promenady, wzięliśmy również udział w morskiej przejażdżce statkiem.

W drodze do Świnoujścia odwiedziliśmy skansen Słowian i Wikingów nieopodal Wolina. Do centrum Świnoujścia dotarliśmy promem, tam przebywaliśmy w centrum miasta, a następnie podziwialiśmy widoki z najwyższej w Polsce latarni morskiej.

Pobyt w Międzyzdrojach rozpoczął się od zwiedzenia Muzeum Przyrodniczego, po czym mieliśmy okazję podziwiania żywych żubrów i innych zwierząt w pięknie położonym „Żubrowisku”. Następnie udaliśmy się na nadmorską promenadę, gdzie znajdowała się słynna Aleja Gwiazd. Potem rozpoznawaliśmy słynnych ludzi w Muzeum Figur Woskowych.

Ostatni dzień naszej wycieczki to wizyta w Multimedialnym Muzeum na Klifie w Trzęsaczu oraz podziwianie pozostałości kościoła, który zabrało morze.

Organizatorem i kierownikiem wycieczki była pani Aleksandra Ratajczyk, opiekunami byli pani Anna Gierlińska, pani Honorata Marchewa i pan Bohdan Kmiecik.