28 maja 2023

W dniach 8 – 12 maja 2023 roku uczennice i uczniowie naszej szkoły z klas IV – VIII uczestniczyli w wycieczce krajoznawczej. Wycieczka odbywała się na terenie trzech państw – Polski, Czech, Niemiec. W Polsce przebywaliśmy w Kotlinie Jeleniogórskiej, nasza baza noclegowa znajdowała się w Karpaczu. Stąd wyruszaliśmy na zagraniczne wycieczki do Skalnego Miasta, Pragi i Drezna.

W Skalnym Mieście, w Czechach zobaczyliśmy setki imponujących form skalnych, ciekawy wodospad, malownicze jezioro z krystalicznie czystą wodą, mostki nad górskimi strumykami, przejścia między skalnymi szczelinami, wszystko wtulone w oczarowującą przyrodę. Odbyliśmy również rejs łódkami po jeziorze.

Wizytę w Pradze, stolicy Czech rozpoczęliśmy od Hradczan, gdzie podziwialiśmy zamek królewski oraz wybudowaną w stylu gotyckim Katedrę św. Wita. Następnie zabytkowym Mostem Karola przekroczyliśmy rzekę Wełtawę i udaliśmy się urzekającymi uliczkami na praski Rynek Starego Miasta i potem na Plac Wacława.

Naszą podróż po Kotlinie Jeleniogórskiej rozpoczęliśmy od zwiedzenia Świątyni Wang, która znajduje się w Karpaczu. W tej miejscowości podziwialiśmy również eksponaty w Muzeum „Skarby Ziemi Juna”. Podczas naszej podróży po kotlinie nie zabrakło wędrówki górskim szlakiem, którym udaliśmy się do Wodospadu Kamieńczyka w Szklarskiej Porębie. Po trudach górskiej wspinaczki pojechaliśmy do słynnego uzdrowiska Cieplice, tam spacerowaliśmy po parku uzdrowiskowym i zwiedziliśmy Muzeum Przyrodnicze. Nasza wyprawa po Kotlinie Jeleniogórskiej zakończyła się w stolicy tego regionu, czyli w Jeleniej Górze.

Wizytę w Dreźnie, w Niemczech rozpoczęliśmy od spaceru Tarasami Brühla – promenadą widokową na rzekę Łabę z jednej strony i budynkami drezdeńskiego Starego Miasta z drugiej. Następnie zwiedziliśmy wspaniały, barokowy Kościół Marii Panny (Frauenkirche). Po czym dotarliśmy do Rezydencji Wettinów, drezdeńskiego zamku, w którym obejrzeliśmy wystawę miśnieńskiej porcelany oraz skarbiec elektorów saksońskich. Kolejnym celem naszej wycieczki było odwiedzenie Zwingeru – rokokowego zespołu pałacowego, gdzie w tamtejszej Drezdeńskiej Galerii Obrazów mogliśmy podziwiać dzieła czołowych, światowych artystów. Nasz pobyt w Dreźnie zakończył się na Nowym Rynku.

Ostatniego dnia naszej wycieczki czekały na nas niesamowite wrażenia podczas zjazdów na letnim torze saneczkowym w Karpaczu. Pożegnalny spacer po urokliwym Karpaczu zakończył naszą wycieczkę.

Organizatorem wycieczki była pani Aleksandra Ratajczyk, zaś opiekunami pani Anna Gierlińska i pan Bohdan Kmiecik.